"Ми живемо в світі,
який не розбитий на дисципліни: це світ включає в себе прояви кількох областей досліджень
(науки) фактично акумульованих через
обставини
повсякденного життя..“
Jonathan W. Gerlach, консультант зі STEM-навчання
Одним із напрямків інноваційного розвитку природничої освіти є система
навчання STEM,
завдяки якій здобувачі освіти розвивають логічне мислення та технічну
грамотність, вчаться вирішувати поставлені задачі, стають новаторами,
винахідниками. STEМ-освіта дозволить зміцнити та вирішити найбільш актуальні
проблеми майбутнього
Головна мета впровадження STEM-освіти
полягає у реалізації державної політики з
урахуванням нових вимог Закону України «Про освіту» щодо посилення розвитку
науково-технічного напряму в навчально-методичній діяльності на всіх рівнях;
створенні науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді та
професійної компетентності науково-педагогічних працівників.
Сьогодні Україна знаходиться на шляху інтенсивного розвитку і потребує
значної кількості висококваліфікованих спеціалістів в інноваційній сфері, які
стануть запорукою успішного економічного розвитку та конкурентоспроможності
нашої держави в найближчому майбутньому.
Одним із напрямків інноваційного розвитку природничої освіти є система
навчання STEM (Science - наука, Technology - технологія, Engineering - інженерія, Mathematics - математика), завдяки якій здобувачі
освіти розвивають логічне мислення та технічну грамотність, вчаться вирішувати
поставлені задачі, стають винахідниками.
Впровадження в освітній процес методичних рішень STEM-освіти дозволить
поєднати науку зі знаннями, сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного
фахівця:
- уміння побачити проблему;
- уміння побачити в проблемі
якомога більше можливих сторін і зв’язків;
- уміння сформулювати дослідницьке
запитання і шляхи його вирішення;
- гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні
своєї позиції;
- оригінальність, відхід від шаблону;
- здатність до перегрупування ідей та зв’язків;
- здатність до абстрагування або аналізу;
- здатність до конкретизації або синтезу;
- відчуття гармонії в організації ідеї.
Немає коментарів:
Дописати коментар